Riadenie rizika
Nástroj pre manažment rizík
Poskytuje výraznú pomoc pri zabezpečení súladu internej politiky manažmentu rizík a externými požiadavkami. Vďaka svojej jednoduchosti a spôsobu práce s rizikom aplikácie významne šetria čas a zdroje potrebné pre efektívne dynamické riadenie rizík.
Východisková aplikácia Q-integra Risk slúži na správu informačných a operačných rizík počas ich celého životného cyklu – od identifikácie cez analýzu, hodnotenie, zaobchádzanie až po monitorovanie.
Doplnkový modul Q-integra Assets umožňuje vytvorenie prehľadného katalógu aktív s možnosťou zaraďovania aktív do kategórií a skupín pre hromadné priraďovanie hrozieb a zraniteľností.
Aplikácia Q-integra Requirements Register je nástrojom na evidenciu a hodnotenie legislatívnych, regulačných, normatívnych, zmluvných a iných požiadaviek, ktoré sa na organizáciu vzťahujú.

Q-Risk efektívny nástroj pre manažment rizík
- identifikácia rizík s možnosťou ich prepojenia na aktíva,
- kategorizácia rizík,
- implementácia vlastnej metodiky hodnotenia rizík,
- jednoduché zadávanie parametrov hodnotenia,
- manažment ošetrenia rizík,
- monitorovanie rizík,
- kopírovanie referenčných rizík a opatrení,
- ošetrenie identifikovaných hrozieb a zraniteľností aktív organizácie (Matica rizík),
- podpora viacerých domén manažmentu rizík,
- migrácia dát z iných systémov.
Q-Assets – dodatkový modul pre riadenie informačných rizík
- platforma pre identifikáciu informačných rizík
- evidencia, hodnotenia a kategorizácia aktív s prepojením na ich hrozby a zraniteľnosti,
- predpripravené katalógy všeobecných hrozieb a zraniteľností,
- analýza dopadov (BIA) s užívateľskou parametrizáciou a výpočtom hodnoty aktíva
- správa hrozieb a zraniteľnosti v profiloch aktív,
- import a export dát.


Q-Requirements Register – posúdenie a porovnanie súladu požiadaviek v čase
- evidencia legislatívnych, normatívnych, zmluvných a iných požiadaviek na organizáciu,
- posudzovanie zhody plnenia požiadaviek formou ich hodnotenia,
- prepojenie požiadaviek na opatrenia a riziká organizácie,
- štatistické výstupy a generovanie XLS súboru s datami posúdení,
- vlastné nastavenia systému hodnotenia a kategorií požiadaviek,
- export a import požiadaviek a posúdení.
Prehľadné reporty pre manažérov
- prioritné riziká,
- primárne aktíva,
- vývoj a stav rizík,
- kľúčové opatrenia,
- plán opatrení,
- podklady pre preskúmanie manažmentom, audity, vyhlásenie o aplikovateľnosti, strategické rozhodovanie i ad-hoc analýzu,
- prezentácia súladu požiadaviek vzťahujúcich sa na organizáciu v čase,
- funkcia „Drill Down“ – postupne zobrazovanie až na úroveň detailu,
- zobrazenie retrospektívnych pohľadov,
- export dát.
